Isnin, 9 Mac 2015

ANDA ASMA??? KATAKAN TIDAK KEPADA INHALER

Assalamualaikum w.b.t...

Semasa membaca akhbar Sinar Harian petang tadi, saya terbaca tentang seorang mangsa yang telah dijumpai mati oleh tuan rumah ketika datang untuk mengutip sewa rumah. Mangsa dikatakan telah meninggal dunia kira-kira seminggu yang lalu. Di sisi mayat mangsa ada alat "inhaler"nya. Ini kerana mangsa merupakan pesakit asma. Sangat menyedihkan kerana mangsa tinggal sendirian sehinggakan selepas seminggu kematiannya barulah diketahui.

Walaupun mungkin kita katakan asma adalah asbab kematiannya tetapi hakikatnya memang sudah sampai ajal mangsa tidak dapat dinafikan. Kita pula bagaimana ya. Sentiasalah berdoa agar kita dikurniakan husnul khatimah iaitu mati dengan kesudahan yang baik.InsyaAllah.

Entri saya pada hari ini adalah berkaitan dengan  masalah asma ini. Masalah asma kadang-kala  amat merimaskan. Yalah terpaksa bergantung dengan "inhaler" dan nebulizer. Malah jika keadaan bertambah kronik terpaksa pula berulang alik ke hospital. Apakah penyakit ini tiada penawarnya???

  
Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit.

Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.

Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara. Akibatnya, pesakit boleh pengsan. Jika tidak dirawat dengan segera, maka ia boleh membawa maut. Jadi pesakit biasanya akan sentiasa membawa inhaler bersama mereka walau pergi ke mana jua.

Sebenarnya, ada alternatif lain bagi pesakit asma. Jadi kepada sesiapa yang mempunyai masalah ini, bolehlah berikhtiar untuk mengubati penyakit ini seperti saudara kita iaitu Encik Akmal Azmi ni.

Kasih sayang seorang isteri kepada suaminya  menyebabkan Puan Nurul berusaha mencari jalan bagi merawati penyakit asma kronik suaminya. Alhamdulillah dengan pengambilan supplemen Shaklee iaitu Vivix, Omega, Nutriferon, Garlic dan Vitamin C telah membantu mengatasi penyakit asma kronik Encik Akmal...


Bagaimana dah selesai menonton video tersebut?

Jadi apa tunggu-tunggu lagi.Jika anda merupakan pesakit asma atau anda mempunyai ahli keluarga yang menghidap penyakit ini, perkenalkan Set Asma Shaklee kepada mereka. Usahalah untuk membantu mereka agar penyakit asma mereka sembuh tanpa perlu bergantung kepada "inhaler" lagi.

Sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee dan konsultasi produk, bolehlah contact saya di talian 01126099465(Wan). Saya mempunyai stok tersedia untuk COD sekitar bandar Kuantan, Pandan, Taman Tas, Indera Mahkota dan Permatang Badak atau poslaju untuk kawasan luar Kuantan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan