Rabu, 30 April 2014

Masalah Kulit Muka BerJeragat

Assalamualaikum. Bertemu kembali, Hari ini saya nak berkongsi tentang masalah jeragat yang sering menghantui wanita yang semakin berusia seperti saya.

Jeragat atau nama medikalnya Melasma merupakan salah satu daripada masalah kulit yang sangat biasa dalam kalangan penduduk Asia umumnya dan Malaysia khasnya.  Masalah ini sering menghantui golongan wanita dan lelaki dalam lingkungan umur 25- 50 tahun. Kawasan muka yang sering terlibat adalah bahagian pipi. Namun terdapat juga mereka yang mengalami nya pada hidung dan dahi.
Sebab-sebab terjadinya melasma ( Jeragat )
1) Terdedah kepada cahaya matahari terik
2) Penggunaan hormone. Cthnya Pil perancang
3) Penggunaan kosmetik / rawatan kulit tidak sesuai
4) Keturunan.

Bagaimana mengatasinya??? 

Selain menggunakan pelbagai kaedah rawatan moden atau menggunakan pelbagai kosmetik yang terdapat dalam pasaran, Shaklee menawarkan set paling bajet untuk masalah jeragat  iaitu dengan pengambilan SR Vitamin C, Vitamin E dan Vitamin B Complex.

SR Vitamin C merangsang pembentukan kolagen serta mencantikkan kulit. Pengambilan Vitamin C setiap hari dapat menjadikan kulit lebih cerah,  dan melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmen. pigmen merupakan penyebab utama kejadian jeragat.

Manakala Vita E Complex pula dapat membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut dan garis halus, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ia juga mampu memulihkan tekstur kulit.

Vitamin B Complex  yang mengandungi 8 komponen penting Vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik pula dapat membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, Selain itu, ia merangsang sirkulasi darah dalam badan serta mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan





Harganya tidak mahal, hanya RM295.25 (tidak termasuk kos pos) sahaja. pengambilan yang berterusan dapat menghilangkan jeragat, menjadikan kulit wajah berseri-seri dan tona lebih sekata. InsyaAllah. Cubalah hari ini.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi saya. Penghantaran terus ke rumah juga dilakukan bagi sesiapa yang tinggal di Kuantan( Sekitar Kampung Pandan, Taman Tas, Bukit Rangin, Sungai Isap, Permatang Badak dan sekitarnya),

Pengedar Shaklee Anda:
                     Tel : 01126099465 / 0139030098
atau klik butang esell untuk order online...



https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f6b223030ef23989f9dbd90e0efdc3d3



Tiada ulasan:

Catat Ulasan