Jumaat, 18 Julai 2014

SHAKLEE MENYUMBANG UNTUK ISRAEL???

Assalamualaikum wbt...

Syukur Alhamdulillah apabila menerima notis pemberitahuan dari pihak pengurusan Shaklee yang menjelaskan tentang isu sama ada Shaklee menyumbang untuk Israel atau pun tidak. Memang pada mulanya risau juga takut kalau-kalau kita menggunakan produk yang 'support Israel' ni. Maklumlah kita asyik cerita pasal produk yang  perlu diboikot. Tiba-tiba produk yang kita guna sehari-hari juga  membantu Zionis. Selepas menerima notis ini, syukur lah rupa-rupanya produk Shaklee tidak menyumbang kepada Israel. 

Mungkin pembaca pernah membaca laman web 'Keneseth Israe'l yang menunjukkan logo Shaklee yang dikatakan menyumbang kepada Israel. Untuk makluman, dia ni merupakan Shaklee Indepedent Distributor juga. Jadi, jika dia hendak  menyumbang keuntungan jualan Shaklee kepada Israel, itu adalah hak dia tetapi bukanlah Shaklee Corporation yang terlibat. Sebagai' counterback', saya wujudkan tabung untuk Gaza, supaya hasil keuntungan ini boleh disalurkan pula kepada Gaza.  Jadi, tidak usah risau lagi untuk membeli produk Shaklee. InsyaAllah, semoga usaha yang sedikit ini dapat membantu saudara seagama di Gaza.






4 ulasan:

  1. alhamdulillah. lega sikit hati baca penjelasan daripada akak. =)

    BalasPadam
  2. Harapan saya begitulah kerana tak nak jadi supporter kpd Israel.

    BalasPadam
  3. Insya Allah... kite juge mungkin boleh berkongsi sebahagian drpd rezeki yg Allah beri kpd kite kpd org2 yg lbih memerlukn dn x memberi kpd org yg ingin melakukn kemumgkaran...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu..berkongsi rezeki yang diberi oleh Allah..

      Padam