Isnin, 7 Julai 2014

KANDUNGAN RESVERATROL DALAM VIVIX

Assalamualaikum..

Marilah sama-sama memanjatkan rasa kesyukuran kepada Allah yang Maha Kuasa dan Maha Pengasih dan Maha Penyayang kerana dengan limpah kurnianya kita masah lagi dapat bertapak di bumi Allah ini. 

Dalam beberapa hari ini, banyak berita kematian yang kita dengar melibatkan orang-orang yang kita kenal mahupun tidak.  Kematian seorang guru yang baru berusia 34 tahun dan meninggalkan tiga orang cahaya mata mengusik hati. Beliau mati akibat sel-sel kanser yang semakin merebak ke seluruh anggota badan bermula dari usus. Orangnya cantik dan masih muda tetapi Allah telah terlebih dahulu menjemputnya. Innalillahi wainna ilaihi rajiun. Al fatihah kita sedekahkan buat semua. Semoga Allah ampuni dosa mereka dan juga dosa kita.  Terasa betapa hampirnya kita dengan kematian....

Ternyata kanser merupakan satu penyakit yang semakin membarah dalam masyarakat. Banyak kes yang kita dengar penyakit kanser ini hanya dapat dikesan apabila sudah berada di tahap empat(tahap kritikal). Pada masa ini biasanya hanya rawatan kemoterapi yang akan dilakukan oleh doktor untuk melawan sel-sel kanser. Hakikatnya ramai rakyat Malaysia yang mati gara-gara kanser. Walau bagaimanapun itu hanyalah penyebabnya. Hakikatnya Allah jua yang berkuasa untuk mematikan atau memanjangkan umur kita. Kita hanya mampu berdoa dan berikhtiar sahaja. Semua manusia tetap akan mati. Bila dan di mana Allah jua yang tahu.

Bagi yang masih merasakan dirinya sihat, tiada sebarang penyakit, dnasihatkan untuk membuat pemeriksaan juga. Jangan tunggu sakit baru nak buat checkup. Kita kena tahu juga kondisi badan kita. Sekurang-kurangnya kita jaga dahulu diri kita dengan mengamalkan pemakanan tambahan atau supplement. Bukankan kata orang 'mencegah itu lebih baik daripada merawat' . Jangan takut untuk mengeluarkan duit dengan alasan supplement mahal dan sebagainya. Sedangkan kalau kita mati, duit yang kita simpan tu tak dapat kita bawa ke kubur pun. Jadi mulai hari ni, ambil supplemen. Antaranya, ambillah supplement Shaklee yang terbukti berkesan, sentiasa selamat dan mesra alam.

Hari ni, saya nak kongsi kan lagi maklumat tentang produk Vivix iaitu kandungan  resveratrol yang terdapat dalam vivix yang mampu melawan penyakit dan sebagai anti-penuaan. Apakah sebenarnya resveratrol ni?



Resveratrol adalah sejenis plolyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. 

Resveratrol dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.


Tumbuhan yang menggunakan pestisid dan herbisid ini biasanya tiada atau kurang menghasilkan bahan ini kerana mereka dilindungi oleh racun perosak tersebut.


Antara tumbuhan yang paling banyak menghasilkan resveratrol adalah anggur, raspberi dan kacang. Menurut American Cancer Institute, resveratrol adalah antioksidan yang sangat berkuasa. Ia mengurangkan pengaktifan NF kappa B, yakni sejenis protin yang dikaitkan dengan pembentukan kanser dalam tubuh.


Berdasarkan laporan kajian yang dibuat oleh Department of Biochemistry and Molecular Biology, New York Medical College, resveratrol menjadikan proses proliferation dalam kanser payudara menjadi kurang aktif.


Manakala menurut American Cancer Institute, meminum sumber resveratrol setiap hari menurunkan risiko kanser prostat. Malah meminumnuya sekali seminggu boleh menurunkan risiko kanser prostat sebanyak 60%.


Anggur muscadine adalah anggur yang paling tinggi nilai resveratrolnya. Ikatan kimia dalam anggur muscadine ini jauh berbeza dari anggur2 jenis lain, yang mana ia kaya dengan anthocyanins, yang mempunyai antioksidan yang tinggi dan menunjukkan beberapa kesan antitumor, termasuk menghalang sintesis DNA dalam kanser payudara dan perkembangan saluran daran dalam sesetengah tumor, termasuk enzim perebak tumor.




Seterusnya hasil kajian Department of Patholody, Northwestern University Feinberg School of Medicine, resveratrol membantutkan perkembangan CCR6-mediated migration pada sel yang rosak dalam kes diabetes.


Resevratrol juga terkenal sebagai ejen anti penuaan. Dalam kajian oleh Douglas Mental Health University Institute, McGill University, resevratrol melindungi kulit serta melambatkan kesan penuaan kulit dan lain2 kesan penuaan pada kulit.


Di samping itu, Resevratrol juga berperanan dalam meningkatkan tahap ‘kolesterol baik’ dan melindungi dari kerosakan arteri, sekaligus menjaga kesihatan jantung.


Bagi masyarakat Barat mereka mengambil wain merah untuk mendapatkan sumber resevratrol, namun kajian terbaru menunjukkan kesan alkohol pada wain boleh memberi kesan kepada golongan tertentu.


Jadi sebagai alternatif yang selamat dan halal, untuk resveratrol ini, Shaklee telah mengeluarkan satu produk yang sangat selamat, berkesan menggunakan sumber-sumber semulajadi iaitu VIVIX Shaklee:-
  • Satu sudu teh Vivix mengandungi resveratrol yang bersamaan dengan 100 gelas wain merah (jangan minum wain, haram!)
  • 2500 kajian yang diterbitkan terhadap bahan2 yang digunakan dalam Vivix
  • Vivix adalah 10 kali lebih power dari resveratrol semata-mata

Golongan yang patut mengambi Vivix

  • Warga emas
  • Mereka yang mempunyai risiko kanser
  • Mereka yang dikatakan ada keturunan kanser
  • Mereka yang menghidap diabetes jenis 1
  • Mereka yang ingin menjaga kecantikan kulit
  • Mereka yang tua sebelum masanya
  • Merekayang tinggi kolesterol dalam darah
  • Mereka yang berisiko sakit jantung
  • Sesiapa sahaja yang ingin menjaga kesihatan diri
Jangan ragu-ragu untuk satu produk yang baik. Walaupun harganya mahal tetapi InsyaAllah ia berbaloi untuk duit anda. Untuk dapatkan testimoni pengguna vivix, boleh rujuk artikel saya sebelum ini. (Rujuk di sini, Promosi Vivix)      



Jika anda membeli dua botol Vivix, anda akan mendapat keahlian percuma dan dapat beli dengan harga ahli. Ingin tahu lebih lanjut, hubungi saya di talian 01126099465 atau order secara online dengan klik pada butang e-sell di bawah...


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a851bd0d418b13310dd1e5e3ac7318ab



Tiada ulasan:

Catat Ulasan