Jumaat, 6 Mac 2015

JANGAN MINUM SOYA...

Assalamualaikum w.b.t...

Apabila disebut saja tentang soya, ramai yang mengatakan keburukannya. Sampai saya sendiri pun takut nak minum susu soya ni.  Berikut saya senaraikan keburukan soya yang saya baca daripada salah satu blog.
 
ANTARA KEBURUKAN SOYA:

1. Tinggi kandungan asid phytic yang menghalang penyerapan zat dan mineral di dalam usus. Akibatnya, zat-zat dalam makanan kita makan sehari-hari tak memberi manfaat kerana tak diserap tubuh.

2. Mengandungi hemaglutinin. Akibatnya, sel darah bercantum sesama sendiri,. Hoh.

3. Mengandungi goitrogen. Akibatnya, fungsi tiroid menjadi lemah.


4. Kebanyakan soya adalah genetically modified, tujuannya adalah untuk memperbaiki kualiti dari segi saiz dan macam-macam lah. Tapi malangnya tinggi kandungan racun perosak, dan khasiatnya semulajadinya = ???

5. Tinggi kandungan natural toxin iaitu antizat yang menghalang tugas enzim mencerna makanan dalam tubuh. Dan toksin ini tak dapat dimusnahkan melalui proses memasak. Akibatnya:* kembung perut,* kekurangan asid amino,* kerosakan pankreas. Dan akhir sekali, disebabkan unsur antizat yang ada dalam soya. Sesetengah pengeluar hasil soya dorang basuh soya tu dengan asid dalam tangki aluminium nak pastikan antizat tu hilang. Malangnya..

6. Wujud unsur heavy metal toxic dalam tubuh badan, dan ia menyebabkan NYANYUK, tahu??
                                             ****************************

Disebabkan tulisan ini ramai yang takut nak ambil ESP (Soy Protein Isolate Powder) sebab dengar soya jer terus fikir bukan-bukan. Kesian soya..hihihi

Sebelum kita menilai sesuatu apa kata kita ambil tahu terlebih dahulu tentang sesuatu perkara daripada sumber-sumber yang betul. Kata orang "Tak kenal maka tak cinta". 


5 SEBAB kenapa saya dan anda semua kena pilih soya ESP:

1.ESP menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap dan menghasilkan isoflavone (..bukan senang weh nak ekstrak isoflavone dari kacang soya..)

2. ESP hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism) yang telah disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

3. ESP dibasuh dengan air
 ("..Dr. Shaklee knew that By using a cold water extraction technique, you get the very best of the soy and all of the positive things like the phyto-estrogens which inhibit breast cancer and prostate cancer in men. There are over 1500 studies showing the positive benefits of soy and only 12 to 20 negative studies showing that when you alter and de-nature soy you end up with junk.Dr. Shaklee knew the difference.")

4. ESP mengandungi 50% keperluan kalsium harian. Kenapa ada kalsium? Kerana tambahan sedikit kalsium di dalam ESP boleh meneutralkan kembali asid phytic di dalam soya (kandungan asid phytic yang tinggi menghalang penyerapan zat dan mineral seperti kalsium, magnesium, zink semasa pencernaan dalam usus. Haa sia2 ja telan macam2 zat.. Nasib ESP I ada kalsium..hihi)

5. Dah 54 tahun ESP mengungguli pasaran makanan tambahan. Mana lagi nak cari soya terbaik macam n.

Masih ragu2? Tak nak soya ESP juga?

Okay takpa, Pilihlah mana2 soya yang anda nak tapi pastikan memenuhi 7 kriteria berikut:  (sila rujuk link berikut : http://www.mamafaiz.com/…/cara-memilih-soy-protein-yg-berku…

Banyak testimoni yang menunjukkan ESP adalah selamat untuk diambil. Jadi jangan ragu-ragu untuk memilih ESP sebagai pilihan soya terbaik anda...



Ni testimoni paling "fresh from the oven"....Puan Hamidah yang telah menggunakan ESP, Collagen dan Vivix selama sebulan, hasilnya lihatlah betapa, licinnya kulit beliau yang dulunya kusam...


























Jadi, jangan hanya mendengar kata-kata yang tidak pasti, kaji dulu...Sudah ramai yang telah menjadi pengguna setia ESP...saya sudah, anda bagaimana???

Untuk maklumat dan konsultasi percuma, sila hubungi saya di talian 01126099465(Wan). COD sekitar Kuantan dan poslaju di luar Kuantan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan