Isnin, 15 Disember 2014

MASALAH ANAK SELALU SAKIT DI TASKA

Assalamualaikum wbt...bersua kembali.

Tentu ramai ibu-ibu yang terpaksa meninggalkan rumahtangga dan tugas sebagai surirumah kerana keluar bekerja bagi membantu suami bagi menambahkan pendapatan keluarga. Masalah selalu timbul terutamanya selepas kita mendapat anak. 

Kepala pening memikirkan taska atau pusat jagaan mana yang baik untuk anak-anak yang masih kecil ni. Kadang-kala timbul kekhuatiran bimbang anak kita terabai. Jika ada yang sesuai tu, Alhamdulillah. Jika tidak, anak-anak kecil ni pasti akan meragam setiap kali tiba di taska.

Jika ada kemampuan bolehlah ambil bibik atau pembantu rumah dari seberang untuk bekerja di rumah seterusnya dapat menjaga anak kita.

Masalah yang sering dihadapi ialah keadaan anak kita semasa di taska.  Ada sesetengah anak tak lalu makan di taska. Ini menyebabkan berat badan mereka mula susut. Malah, apa yang kerap terjadi mereka sering demam, batuk dan selesema. Ini boleh mengganggu ibu-ibu yang bekerja kerana terpaksa pula bercuti untuk menjaga anak-anak yang tidak sihat.

Jadi bagaimana ibu-ibu mengatasi masalah ini?

Kenapa keadaan ini berlaku? Sebenarnya anak kita mungkin tidak mendapat nutrien yang cukup dalam pemakanan mereka. Semasa di taska, adakalanya  makanan yang disediakan kurang bergizi serta berkhasiat menyebabkan sistem imun mereka agak lemah. Ini menyebabkan mereka mudah terdedah kepada virus penyakit.

Salah satu cara yang boleh membantu para ibu ialah dengan membekalkan mereka dengan sarapan pagi yang berkhasiat dan bernutrient setiap hari. Meal Shake Shaklee merupakan satu hidangan lengkap dengan asid amino serta nutrisinya yang mudah diserap untuk kegunaan seharian.


Meal Shake dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya dan lain-lain.

Rasa vanilanya yang lazat ini pasti menjadi kegemaran anak-anak. InsyaAllah, pengambilan secara konsisten dapat membantu anak-anak mempunyai daya ketahanan badan yang kuat.

Saksikan video di bawah yang menunjukkan betapa puas hatinya si ibu dengan produk ini.




Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT?

Kebaikan Meal Shake untuk Anak-anak:

  • nutrisi yang lengkap
  • membekal nutrisi kepada sel tubuh
  • membantu tumbesaran
  • antioksida
  • mengembalikan seri wajah
  • detoksifikasi
  • kelazatan rasanya
Hati kita pasti gembira apabila melihat anak kita sihat, gembira dan ceria. Taklah rasa risau lagi hendak tinggalkan dia di taska. Malahan kita pun dapat menjalankan tugas dengan tenang. 

Sebenarnya bukan hanya anak-anak yang boleh meminumnya. Malah semua orang boleh menikmati Meal Shake ni. Harganya berapa ya? Hanya RM113.75 sahaja atau dapatkan harga ahli dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi saya di talian 01126099465(Kak Wan)

1 ulasan:

  1. mmg shaklee menjadi kegunaa ramai org skang ni..sy pernah cuba yg set percubaan waktu lepas bersalin tu je

    BalasPadam