Isnin, 26 Disember 2016

Resveratrol Dalam Vivix: Penawar Bagi Penyakit Diabetes

Assalamualaikum semua... Semoga sahabat-sahabat berada dalam keadaan sihat walafiat dan sentiasa dalam lindungan dan rahmat Allah swt jua.

 Kadang kala  kita merasakan diri kita sihat-sihat sahaja. Maklumlah mungkin kita rajin bersenam, selalu ke gym, menjaga pemakanan namun begitu jangan lupa kadang-kala penyakit tetap datang menjenguk kita. Tambahan pula kalau kita semakin berumur. Mudah sangat terkena darah tinggi, stroke, kolesterol dan kadang-kala penyakit diabetes pun ada.

Hari ni akak nak kongsikan testimoni beberapa orang pesakit yang menghidap kencing manis yang telah berjaya menurunkan kadar bacaan kencing manis masing-masing dengan izin Allah selepas konsisten mengamalkan Vivix.


Testimoni 1


Testimoni 2


Testimoni 3

Testimoni 4
Alhamdulillah hasil daripada testimoni ini, membuktikan kandungan Vivix yang penting iaitu Resveratrol berjaya membantu menurunkan bacaan gula dalam darah pesakit kencing manis.

Bagaimana resveratrol membantu pesakit diabetes ni?

Terdapat 2 cara resveratrol membantu pesakit diabetes/kencing manis:

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:

Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.

Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.

Sebelum kaki kita dipotong ke atau terpaksa disuntik dengan insulin(halal??) ke, lebih baik kita ikhtiar dulu dengan cara yang lain.

Hanya dengan membeli dua botol Vivix sahaja, kita dah layak menjadi ahli Shaklee secara percuma.(*Jimat Rm69 untuk daftar ahli dan jimat RM10 kos penghantaran)  Dapat rebate lagi RM35. 

Kalau kita tidak mengalami masalah ini, mungkin ada ahli keluarga kita yang menghadapinya. Jadi tolonglah mereka terutamanya ibu dan bapa.

Nak tahu lebih lanjut, boleh whatsapps akak di talian 01126099465 (K. Wan) atau tinggalkan komen di ruangan komen ya. 

#superstarshaklee
#teaempire
#pengedarshakleekuantan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan