Selasa, 6 Disember 2016

Nutriferon Shaklee: Pengganti Antibiotik Terbaik Untuk Anak-anak

Assalamualaikum sahabat-sahabat semua...

Selalunya apabila anak-anak kita sakit, kita mula risau. Cepat-cepat kita bawa ke klinik berjumpa doktor. Selepas doktor memeriksa anak kita, maka diberilah preskripsi ubat-ubatan yang perlu dikonsumi. Kalau sakit agak teruk, selalunya doktor akan memberi antibiotik. Perlu pastikan makan sampai habis.

Dulu, akak pun macam tu...terutama suami akak tu tak boleh lihat anak sakit sikit terus nak bawa berjumpa doktor. Sekarang tidak lagi. Kalau sakit je, akak bagi anak akak makan Nutriferon. Jarang-jarang sangat kami berjumpa doktor. Kalau boleh akak nak elak daripada memberi anak-anak antibiotik ni. Kenapa pula ya? 

Apakah Antibiotik?

Antibiotik ini berasal daripada perkataan Yunani iaitu "anti" yang bermaksud "melawan" dan "bios" yang berarti "hidup". Antibiotik merupakan sejenis sebatian kimia yang digunakan untuk melawan jangkitan mikroorganism seperti kuman dan bakteria.



Sumber Antibiotik

Antibiotik boleh diperoleh daripada sumber biologi seperti kulat dan mikroorganism. Pada masa sekarang, antibiotik boleh dihasilkan melalui sintesis kimia hasil kemajuan dalam bidang kimia organik. Jadi antibiotik berfungsi membunuh kuman yang menyebabkan jangkitan.
Oleh itu, semua antibiotik perlu dihabiskan dalam tempoh yang diberi. Ini bertujuan untuk memastikan semua mikroorganisma yang menyebabkan penyakit telah dibunuh untuk mengelakkan terdapatnya mikroorganisma yang akan imun terhadap antibiotik tersebut.

Sejarah Ringkas Penemuan Antibiotik

Pada tahun 1928, Alexander Flemming telah menjumpai antibiotik secara tidak sengaja. Beliau lupa membersihkan penyediaan bakteria pada cawan petri.Apabila dia ingin membersihkannya pada hari Isnin, beliau telah melihat sejenis kulat disekitar cawan petri tersebut dan hasil penelitian lanjut ternyata  kulat tersebut ialah Penicillium Chrysogenum. Itulah antibiotik yang pertama yang kemudiannya dikenali penicillin G.

Dr. Alexander Flemming

Kemudiannya pelbagai antibiotik dihasilkan dalam bidang perubatan. Namun begitu antibiotik ni tidak boleh diambil sesuka hati. Biasanya hanya doktor sahaja yang boleh mengenal pasti antibiotik yang sesuai untuk mengubati jangkitan bakteria.


Antibiotik juga tidak bekerja melawan jangkitan virus seperti flu, sakit tekak, bronkhitis dan sebagainya. Jika digunakan untuk melawan virus mungkin akan membahayakan tubuh. Ini kerana ia boleh meningkatkan kekebalan bakteria terhadap antibiotik. Bakteria yang dah kebal dengan antibiotik ni tak boleh lagi dibunuh dengan ubat tersebut  pada dos yang sama.

Alternatif Lain Untuk Antibiotik?

Alhamdulillah, akak dah dapat alternatif lain untuk menggantikan antibiotik ni. .. Apa dia tentulah Nutriferon Shaklee. Apabila anak-anak tak sihat atau akak sendiri yang tak sihat, kami akan mengambil Nutriferon.

Apakah Nutriferon?

Nutriferon merupakan hasil kajian 40 tahun Dr. Yosuhiko Kojima dari Universiti Tokyo. Dr. Kojima telah berjaya ,membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia.

Dr. Yasuhiko Kojima


Dr. Kojima telah mengekstrak empat jenis tumbuhan iaitu biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago; yang mempunyai kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. 


Formulanya ternyata selamat dan berkesan dan merupakan penemuan terhebat dalam bidang immunology. Nutriferon kemudiannya telah dipatenkan oleh Shaklee.

Manfaat Nutriferon

Ini paling penting..manfaatnya banyak sekali. Antaranya:
 
  • Membantu mengukuhkan sistem imun dalam masa tiga hari
  • Membantu melawan kanser dan tumor
  • Membantu melindungi dari influenza
  • Membantu meringaankan stres dan kelesuan
  • Membantu melambatkan pernuaan
  • Membantu mengurangkan  infeksi pesakit-pesakit Hepatitis B dan C
  • Membantu melambatkan menopause
  • Membantu  mengurangkan simptom akibat ketidakseimbangan sistem endoktrin sperti kejang waktu haid, sakit belakang, sakit payudara 
 


Jadi, jangan risau untuk mengambil Nutriferon ni kerana ternyata ia terhasil daripada  ekstrak sumber-sumber semulajadi yang tidak mengandungi bahan kimia yang memudaratkan. Malah sesiapa sahaja boleh mengambilnya. Kalau bayi yang menyusu tu, si ibulah yang perlu mengambilnya. 

Malah Nutriferon  yang diambil bersama SR Vitamin C dan Performance Drink juga membantu meningkatkan platelet darah bagi sesiapa yang menghidap demam denggi.

Sekarang akak tak cari yang lain dah. Kalau doktor bagi antibiotik pun akak simpan je. Sebagai ibu bapa yang prihatin kepada anak-anak kita, pastikan di rumah kita disimpan Nutriferon. Jika anak sakit bolehlah diberikan Nutriferon ni.

Berminat nak dapatkan Nutriferon, boleh  hubungi akak di talian 011 260 99465 (Kak Wan)

#pengedarshakleekuantan
#pengedarshakleekemaman
#superstarshaklee
#teaempire



 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan