Ahad, 12 Oktober 2014

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) : MANFAATNYA KEPADA KITA



Energizing Soy Protein Shaklee telah mendapat pengiktirafan di seluruh dunia disebabkan manfaatnya berdasarkan kajian klinikal yang dijalankan ke atas produk ini yang mengandungi  protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan.


ESP mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik)  yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang membolehkan kita bertenaga dan tahan selama berjam-jam.


Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.


ESP adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atau muda, tidak kira perempuan atau lelaki semua boleh mengambilnya.


Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.


Manfaat utama Energizing Soy Protein Shaklee ialah:



Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.


Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.


Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.


Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.


Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.


Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.


Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.


Jelas bahawa, ESP ni banyak manfaatnya. Kalau nak kurus pun boleh cuba ESP sebab dengan mengambilnya kita tidak akan mudah rasa lapar malah lebih bertenaga lagi. Jadi kita dapat mengurangkan pengambilan makanan seterusnya berat badan pun boleh berkurang.




Jika berminat, boleh hubungi saya di talian 01126099465(Kak Wan). COD sekitar Kuantan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan