Ahad, 19 April 2015

"Cholesterol Blockers"

Assalamualaikum w.b.t  dan salam 1 Malaysia buat semua.

Ramai orang agak bimbang untuk mengambil makanan yang mempunyai kandungan kolesterol yang tinggi seperti nasi lemak, roti, canai, nasi minyak, kari atau gulai daging, sup lembu dan lain-lain lagi makanan yang boleh menyebabkan saluran darah tersumbat akibat kolesterol.

Yalah siapa tak bimbangkan, kolesterol jahat ni boleh menyebabkan kita mengalami stroke, tekanan darah tinggi malah sakit jantung yang boleh membawa maut secara tiba-tiba.

Habis apa yang hendak dimakan kalau semuanya tak boleh diambil. Hilanglah nikmat makanan yang lazat-lazat ni. Mungkin  ini yang menghantui fikiran kita.

Jangan bimbang lagi, "Cholesterol Blockers" dapat membantu masalah kita. Pengambilan dua biji "Cholesterol Blockers" sebelum anda menikmati makanan kegemaran anda dapat menghalang kolesterol dalam makanan daripada menyerap masuk  ke dalam salur darah. 


"Cholesterol Blockers" yang mempunyai rumusan mantap daripada beberapa jenis fitosterol membekalkan 2,000 mg filosterol tumbuhan setiap hari. 

Filosterol dirujuk sebagai sterol dan stanol tumbuhan yang ditemui dalam membran sel tumbuh-tumbuhan. Juga boleh ditemui dalam pelbagai tumbuh-tumbuhan, buah-buahan dan sayur-sayuran dan bijirin.

Para pengkaji telah mengetahui bahawa filosterol mampu mengurangkan paras kolesterol dalam darah. Itulah sebabnya kita disarankan makan buah-buahan sebelum makan dan mengambil lebih banyak sayur-sayuran dalam diet pemakanan kita. (Boleh rujuk artikel dibawah untuk keterangan lanjut)



Fungsi filosterol  yang unik iaitu seperti benteng kepada salur darah dapat menyekat kolesterol daripada makanan yang diambil daripada berkumpul di salur darah kita. jadi tak adalah lagi masalah dengan kolesterol ni. We can say " no to cholesterol"....hihihi cakap orang putih lah pulak!!!

Ok itu fungsi "Cholesterol Blockers". Tapi macam mana pula nak buang kolesterol yang dah berkurun-kurun berkumpul dalam badan kita ni. Maklumlah dulu-dulu mana nak jaga makan. Pantang jumpa, semua tibai je.

Jangan bimbang, Omega dan lechitin amat sesuai untuk mencairkan dan membuang kolesterol yang telah lama terkumpul tu. Yang paling penting, kena konsisten. Jangan makan satu botol je terus berhenti. sedangkan makanan yang tinggi kolesterol tu kita makan hampir setiap hari.

Siapa yang patut ambil "Cholesterol Blockers" ni? Sebenarnya semua orang yang prihatin dengan diri sendiri patut mengambilnya. 

Untuk hasil yang terbaik, ambillah setiap hari. Jangan sayangkan duit tetapi sayangkan diri kita juga. Kata orang kalau dah sakit, tak boleh buat apa-apa dah. Jadi, mencegah lebih baik daripada merawat.

Bagi yang ingin tahu lebih lanjut tentang "Cholesterol Blockers" ni, jangan segan-segan untuk hubungi saya di talian 01126099465(Wan) atau boleh email saya di umminaimie@gmail.com. Saya sedia membantu anda.

*COD sekitar bandar Kuantan




Tiada ulasan:

Catat Ulasan