Selasa, 6 Januari 2015

MASIH ADAKAH SINAR BUAT PESAKIT KANSER???



Bismillahir Rahmanir Rahim.... 

Apa perasaan anda, apabila diberitahu oleh doktor bahawa anda telah disahkan menghidap kanser?


Sedih? Menangis? Marah?  Kecewa? Putus Asa? Atau hanya pasrah menerima ketentuan Illahi.


Terasakan hidup menjadi semakin sempit. Seolah-olah berita tersebut tidak benar. Apatah lagi jika sang doktor memberitahu kanser yang anda hidapi sudah di tahap empat!  Tahap yang sudah kritikal.


Memang tiada sesiapa pun yang ingin menjadi pesakit kanser.  Sering apabila kita mendengar orang lain menghidap kanser, kita bersyukur kerana bukan kita yang terpaksa mengalaminya.


Namun, pernahkah kita terfikir bahawa jika ALLAH ingin menguji kita pada  bila-bila masa sahaja, mungkin kita menjadi salah seorang daripadanya. Nauzubillahi min zhalik...semoga dijauhkan ALLAH.


Master Law Chu Hian(bekas pembaca berita NTV7) pun  tidak pernah menduga bahawa beliau menjadi salah seorang pesakit kanser. 

Lebih kurang 10 tahun yang lepas, Master Law telah disahkan menghidap kanser dan telah menjalani rawatan kemoterapi selama setahun. Pada peringkat permulaan dahulu. Master Law tidak minum Vivix kerana   pada masa tu produk Vivix belum wujud lagi. 



Beliau mengamalkan pengambilan Alfalfa Shaklee yang merupakan makanan beralkali tinggi. Pertumbuhan sel kanser sebenarnya disebabkan oleh keadaan badan yang berasid. Oleh itu, ia perlu dineutralkan kembali dengan pengambilan bahan beralkali seperti Alfalfa. 


Master Law mengambil  lebih daripada 30 biji alfalfa dalam sehari. Terlalu banyak kan? Sebenarnya pengambilan  alfalfa  secara berlebihan boleh menyebabkan kemudaratan. Pengambilan yang terbaik adalah mengikut apa yang disarankan iaitu 10 biji sehari sahaja.


Semenjak Vivix Shaklee muncul di pasaran, Master Law telah menjadikan Vivix sebagai supplemen tambahan yang amat berkesan melawan sel-sel kanser. Kini, Master Law telah disahkan oleh doktor bahawa dia telah pulih sepenuhnya daripada penyakit yang semakin mengancam manusia moden di seluruh dunia.



Menurut Dr. Otto H. Warburg, pemenang The Nobel Prize yang telah menghabiskan masanya  untuk mengkaji tentang kanser dan punca-punca kanser menyatakan bahawa punca utama penyakit kanser ialah  banyaknya keadaan berasid di  dalam tubuh seseorang.

Ini bermakna pH di dalam tubuh seseorang adalah di bawah  paras normal iaitu 7.365 yang menunjukkan  keadaan berasid.


Warburg mengkaji metabolisme tumors dan respirasi sel dan mendapati sel-sel kanser kekal dan berkembang di dalam pH yang rendah iaitu serendah 6.0, hasil daripada pengeluaran asid laktik dan tingginya kepekatan CO2. 


Beliau amat yakin bahawa terdapat hubungan langsung antara pH dan Oksigen. Lebih tinggi pH iaitu keadaan beralkali, bermakna lebih tinggi  kepekatan molekul2 oksigen. Manakala pH yang rendah iaitu berasid bermakna semakin rendahnya kepekatan molekul2 oksigen. Oksigen yang sama amat diperlukan untuk mengekalkan sel-sel yang sihat.




Jelas bahawa sel-sel kanser ini amat mudah merebak. Rawatan kemoterapi bukan hanya membunuh sel-sel kanser malah juga membunuh sel-sel lain. Itulah yang menyebabkan pesakit kanser semakin lemah, tidak bermaya, keguguran rambut dan komplikasi-komplikasi yang lain.


Semoga cerita Master Law ini dapat mengubah persepsi kita bahawa penyakit kanser juga boleh dirawat. Mari hayati cerita Master Law ini:


“Kisah cinta saya dengan Shaklee bermula dengan 10 tablet Alfalfa, dan saya sangat berterima kasih kepada Master Andrew Pang, Upline saya, yang memperkenalkan saya kepada dunia indah produk Shaklee, dan juga memberi saya peluang untuk meningkatkan potensi dalaman saya dan untuk membantu mereka yang ingin berjaya dalam kehidupan. 



Saya bertemu dengan Shaklee selepas satu tahun kemoterapi saya, Ya, saya seorang yang penghidap kanser yang masih hidup. Pada awal Disember 2003, saya telah diiagnosis dengan tumor paru-paru dan untuk lebih tepat, Germa-sel Tumor. Berita itu datang sebagai tamparan yang dahsyat kepada semua aspek dalam hidup saya kerana saya tidak pernah jangka yang saya akan didianosis sebagai pesakit kanser. Bahagian yang paling mencabar untuk menjadi seorang pesakit kanser adalah rawatan itu sendiri. Saya telah melalui rejim kemoterapi selama tiga bulan. Percayalah, ia adalah neraka!. Mimpi ngeri yang paling teruk ialah muntah itu sendiri. Apa sahaja pergi ke perut saya, saya akan muntah dalam masa yang singkat, dan trauma itu berakhir dengan muntah darah. 



Sejak itu, saya menjadi vegetarian tulen, yang bermaksud dalam diet saya, tiada daging, tiada telor, tiada susu, tiada bawang putih (kecuali Garlic Compleks Shaklee), dan tiada bawang. Sebelum saya bertemu dengan Shaklee, saya benar-benar tidak bertenaga dan lesu, dan semua orang menasihati saya supaya tidak menjadi vegetarian, tetapi dari pembacaan saya dan pengalaman peribadi saya sebagai pesakit, saya menyedari bahawa menjadi vegetarian adalah terbaik untuk kesihatan saya yang tidak begitu memuaskan. 



Segala-galanya berubah selepas Shaklee datang ke dalam hidup saya. Bukti terbaik adalah keputusan pemeriksaan perubatan baru-baru ini. Selepas mengambil Shaklee selama kira-kira empat bulan, saya pergi untuk temujanji setiap enam bulan sekali untuk pemeriksaan perubatan. Saya sangat gembira apabila mengetahui bahawa 'kad laporan' saya SEMPURNA!!. Orang sentiasa bertanya kepada saya, "Apakah produk Shaklee yang anda ambil?" Dan jawapan saya sentiasa, "Semua!!" Memang betul, SEGALANYA kerana ia dalah daripada makanan tambahan untuk penjagaan kulit dan penjagaan rambut, dan semua produk isi rumah, saya Shaklee-kan hidup saya. 

Walau bagaimanapun, apabila saya pertama kali mula mengambil Shaklee, saya mengalami krisis penyembuhan - Saya mengalami batuk sehingga paru-paru saya meletup! Dengan kepercayaan dan keyakinan dalam produk Shaklee dan sistem imun saya sendiri, saya teruskan juga. Dan sekarang, saya mula menikmati masa, kesihatan dan kebebasan kewangan. 



Sekali lagi, saya berterima kasih kepada Dr. Shaklee untuk memberikan dunia yang terbaik, dan kerana membenarkan saya untuk benar-benar menikmati kebebasan dalam kehidupan. Terima kasih, saya sukakan anda, Dr. Shaklee! Dan saya cintakan ibu bapa saya untuk semua perkara yang indah mereka berikan kepada saya sepanjang hidup saya" - Master Law Chu Hian. 

                                   

                                         

Jika Master Law Berjaya dalam peperangannya dengan sel-sel kanser, mengapa kita tidak mahu mencuba alternatif ini. Hanya dengan keyakinan dan kepercayaan  kepada ALLah sebenarnya mampu membantu kita merawat kanser. Vivix Shaklee dan Alfalfa hanyalah sebagai asbab dalam membantu proses penyembuhan…






Andai anda mempunyai ahli  keluarga atau sahabat-handai atau rakan-rakan atau anda sendiri yang menghidap penyakit kanser, bolehlah berikthiar dengan mengambil supplemen Vivix dan Alfalfa Shaklee. Semoga anda sembuh dan bebas daripada penyakit ini.



Sebarangan konsultasi akan diberikan kepada anda secara percuma. Hubungi saya di talian 01126099465(call/sms/whatsapps) – saya sedia membantu anda dengan izin ALLAH..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan