Sabtu, 24 Mei 2014

Atasi Penyakit Darah Tinggi Dengan Omega Guard Shaklee

Semakin ramai  rakyat Malaysia mengalami masalah tekanan darah tinggi.  Sering kali penyakit darah tinggi ini melibatkan kaum wanita dan lelaki yang berumur 40an ke atas.  Masalah ini dikatakan berpunca akibat  pengoksidaan kolesterol dinding arteri darah yang telah bertahun-tahun berkumpul. Ini menyebabkan perjalanan darah tersumbat seterusnya jantung kita terpaksa bekerja dengan lebih kuat untuk mengepam darah.

Pengambilan makanan yang bergaram,  berlemak atau berkolesterol tinggi akan meningkatkan lagi tekanan darah kita. Tekanan darah yang normal ialah 110/70. Jika tekanan lebih daripada had tersebut, kita berkemungkinan akan mendapat penyakit darah tinggi ini. 

Selain makanan, hipertensi dan stress yang berlebihan juga dapat meningkatkan tekanan darah kita. Jika dibiarkan, maka sudah pasti akan menjejaskan kesihatan dan boleh membawa kepada serangan jantung atau stroke.

Para doktor, biasanya mencadangkan pelbagai ubat-ubatan bagi merawat penyakit ini. Antaranya:
  • Diuretic - Ubat jenis ini merangsang buah pinggang supaya meningkatkan pembuangan air kencing. Tujuannya adalah untuk kurangkan kandungan cecair di dalam darah dan dengan itu rendahkan tekanan darah.

  • Vasodilator - Ubat jenis ini merangsang dinding kapilari darah supaya menjadi relaks dan lentur untuk menambah ruang saluran darah.

  • Alpha Blocker - Ubut jenis ini mengelakkan dinding saluran darah daripada menjadi tegang.

  • ACEs Inhibitor - Ubat jenis ini memberhentikan penghasilan hormon yang merangsang saluran darah menjadi tegang.
Namun kita jarang diberitahu kesan-kesan sampingan yang akan diperoleh akibat pengambilan yang berterusan. Antara kesan-kesan yang akan kita hadapi ialah memori menjadi lemah, letih dan lesu serta lebih emosional. Malah, tahap paling teruk, buah pinggang juga boleh rosak. Bukan sahaja ia perlu menanggung penyingkiran cecair (tekanan) yang banyak, ia juga perlu berkerja keras untuk menyingkirkan sisa-sisa kimia yang berasal daripada ubat-ubat yang anda makan itu.


 
Jadi, jika anda  atau ibu bapa, saudara-mara atau kenalan mengalami masalah darah tinggi, saya  ingin syorkan agar anda mengambil supplemen yang bebas dari bahan kimia. Antara produk Shaklee yang ingin saya syorkan ialah Omega Guard. Omega Guard diekstrak daripada ikan laut air sejuk di perairan Jepun.

Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.








Hasil kajian pakar-pakar Shaklee mendapati, Omega Guard :
  • mempunyai asid lemak iaitu Omega-3 yang membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos.
  • membantu mencegah penyakit saluran darah dan stok - EPA dan DHA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah dan membantu peredaran darah yang normal.
  • Merendahkan paras kolesterol, menghindarkan pembekuan darah di dalam badan
  • membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
  • membantu mengurangkan tekanan
  • membantu menstabilkan emosi
  • membantu mengatasi kesihatan mental, tekanan dan kemurungan
Bantulah diri kita atau orang-orang yang kita sayangi untuk memperoleh kehidupan yang lebih sihat, cergas dan ceria. Semoga info yang dikongsi berguna buat anda.

Berminat tentang produk, boleh hubungi saya:
     01126099465 / 0139030098 atau klik pda butang esell untuk order online.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9c99222b30e0425ea2f141f9e364d793


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan