Rabu, 14 Mei 2014

Set Kesuburan Shaklee untuk Wanita Yang Mempunyai Berat Berlebihan

Bismilahir Rahmanir Rahim....

Kali ini, kak Wan ingin berkongsi rahsia dengan para ibu yang telah lama berkahwin tetapi masih sukar untuk mempunyai anak kerana mempunyai masalah kesuburan akibat berat badan yang berlebihan.

Masalahnya pada masa kini wanita yang mempunyai berat badan berlebihan atau gemuk menyebabkan  jaringan lemak akan menghasilkan hormon estrogen secara berlebihan.  Akibatnya, terjadi ketidakseimbangan hormon yang mengganggu kitaran haid dan mempengaruhi kesuburan.


Ganggu kitaran haid.  

Seseorang dikategorikan gemuk apabila nilai IMT atau BMInya ialah 25 atau lebih. Kaum lelaki atau wanita gemuk, sama-sama berisiko mengalami ketidaksuburan. Khususnya bagi kaum wanita, setiap kenaikan BMI di atas paras 29 akan menurunkan peluang untuk hamil sehingga 4% dibanding mereka yang mempunyai BMI 21-29. Bila BMI mencapai 35-40, maka peluang untuk hamil lebih kecil lagi, yaitu 20-40%.
 

BMI Normal
 
Memang belum ada bukti bahwa penurunan berat badan, membuat seorang wanita yang tadinya gemuk, akan segera hamil. Tetapi, dengan penurunan berat badan,  peluang untuk hamil lebih cerah. Dalam buku “50 Tanya-Jawab Seputar Kehamilan”,  penulisnya  Dr. dr. Saptawati Bardosono, MSc, menyebutkan, dengan menurunkan berat badan 5-10%  saja, akan terjadi ovulasi atau pematangan sel telur spontan pada 60% perempuan yang tadinya gemuk.

Selain itu, dengan  BMI yang normal, seorang perempuan akan memasuki masa kehamilan dengan lebih baik dan sihat.  Risiko komplikasi kehamilan, seperti gestational diabetes dan tekanan darah tinggi, serta risiko komplikasi persalinan, berkurangan jika hamil dengan BMI normal. Itu sebabnya, jika Anda gemuk, usahakan untuk menurunkan berat badan anda.

Bagaimana Mengatasinya

Salah satu caranya adalah kita perlu menjaga pemakanan kita. Pemakanan yang teratur dan seimbang iaitu mengikut piramid makanan amat penting. Kurangkan makanan berlemak, berkolesterol tinggi dan banyakkan memakan buah-buahan, sayur-sayuran serta meningkatkan pengambilan serat seperti roti dan oat.

Minum banyak air masak lebih kurang 3 liter sehari. Air masak ni dapat membantu proses pencernaan kita. Istirehat juga kena cukup. Jangan kurang tidur ya.

Riadah dan senaman perlu juga dibuat. at least, tiga kali seminggu selama 30 minit. Ia membantu kita meningkatkan penggunaan kalori dalam tubuh.

Set Kesuburan Shaklee untuk Wanita Obesiti

Di sini, kak Wan juga nak berkongsi produk Shaklee iaitu Set Kesuburan untuk wanita yang obesiti ni. Alhamdulillah dengan khidmat dan konsultasi yang kami berikan telah dapat membantu wanita obes yang mempunyai masalah kesuburan dapat menimang cahaya mata seperti pasangan yang lain.

Set ini terdiri daripada Lechitin, Omega Guard, Vivix, Gla Complex, Alfalfa Complex dan ESP.
Set ini dapat membantu kita:
  •  menurunkan berat badan
  •  seterusnya menstabilkan hormon.
  •  mengelakkan sticky uterus dan tiub fallopio

Jika,anda ibu yang mempunyai masalah ini, jangan  malu untuk mendapatkan khidmat dan kepakaran kami. Kami akan memberikan khidmat yang ekslusif hanya untuk pelanggan kami.

Sila hubungi;  Kak Wan (01126099465/0139030098)   atau klik pada butang esell di bawah untuk pembelian secara online....



https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a8442efac020cf971575de816beb459e





Tiada ulasan:

Catat Ulasan