Sabtu, 10 Mei 2014

Tips Penyusuan Susu Ibu




Segala puji dan syukur diucapkan kepada Allah kerana masih memberi kesihatan kepada kita untunk meneruskan hidup pada hari ini,

Kali imi, saya ingin kongsikan kepakaran saya bagi  membantu para ibu yang menyusukan bayi  agar dapat  melalui tempoh penyusuan selama dua tahun penuh(kalau mengikut Islam) secara gembira, sihat dan penuh keceriaan walau ke mana jua kita pergi  tanpa rasa bimbang dan ragu-ragu.



Realitinya dewasa ini ramai ibu-ibu yang menyusukan bayi mereka mengadu  mengalami masalah bengkak susu sehingga berlakunya 'rusty pipe syndrome' yang boleh menyebabkan susu bercampur darah. Nak pam tak boleh, payudara bengkak dan merah, rasa sakit, susu berdarah, ada pula milk blister. Kadang-kala boleh demam dibuatnya akibat jangkitan kuman. Manakala susu bertukar menjadi nanah jika susu boleh dikeluarkan.

Tambah menyakitkan lagi jika susu tersebut tidak boleh dipam. Saluran susu (duct) boleh pecah menyebabkan nanah tersembur keluar di bahagian atas payudara. Apatah lagi jika bahagian yang terkena jangkitan itu perlu dioperate bagi membuang susu yang dah tersumbat.

Situasi ini mengakibatkan kita mudah rasa  putus asa dan kecewa untuk menyusukan anak sehingga ada yang berhenti terus menyusukan bayi mereka. Malah lebih teruk lagi ia membuatkan kita rasa serik untuk menyusu bayi kita apabila kita hamil  dan melahirkan anak berikutnya.

Alhamdulillah  ramai ibu yang menyatakan mereka  telah bebas dari masalah bengkak susu ini selepas mendapatkan khidmat Set Menyusu Shaklee daripada kami. Kini mereka tidak rasa bimbang untuk  menyusukan anak lagi. Rasa takut dan stres hilang. Masa penyususan anak berlaku dengan tenang, lancar dan selesa. Apabila sudah bekerja, mereka juga dapat menyimpan stok susu dengan jayanya serta berat badan juga normal seperti asal.

Jika anda merupakan para ibu yang menghadapai masalah ini atau mempunyai saudara-mara atau rakan-rakan yang menderita masalah ini, jangan segan-segan untuk  hubungi kami  untuk mendapatkan khidmat perkongsian kepakaran kami. 

InshaAllah kami akan kongsikan rahsia kejayaan ibu-ibu lain  bebas dari masalah bengkak susu dan rusty pipe syndrome dan menjalani penyusuan ibu dengan gembira dan ceria sehingga tempoh 2 tahun  penuh.  Susu ibu adalah yang terbaik untuk anak kita. 

Hubungi saya di:
                          HP : 01126099465 atau order online dengan klik pada butang esell di bawah....

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=1e5ae5c4ebcc2cadb8a09909f3731c35

Tiada ulasan:

Catat Ulasan