Jumaat, 20 Mac 2015

TESTIMONI IBU YANG KURANG KALSIUM MENYEBABKAN SAKIT TULANG

Assalamualaikum w.b.t. .

Pernah tak semasa bangun pagi, tiba-tiba rasa kaki amat kebas, kejang dan terasa  sakit yang amat sangat terutamanya semasa hamil. Saya pun pernah merasainya sehinggalah saya mengenali Ostematrik Shaklee, barulah rasa sakit tersebut hilang. Sebenarnya, ia berpunca daripada kekurangan kalsium, magnesium serta lain-lain zat dalam badan kita.

Macam mana tidak kurang kalsium dalam badan, minum susu pun segan. Bila berumur 40an terasalah mula sakit-sakit pinggang, sakit tulang belakang dan kebas-kebas kaki. Jadi buat kaum wanita khasnya ibu hamil, jangan buat tak kisah sahaja tentang ni. Jangan ingat kita masih muda, maka tidak perlukan vitamin ni. 

Saya pun Alhamdulillah dah konsisten dalam pengambilan Ostematrik ni. Bukan hanya masalah sakit-sakit badan hilang malah masalah sembelit yang saya alami bertahun-tahun sebelumnya juga hilang...

Kali ni, akak nak kongsi testimoni seorang ibu muda iaitu Puan Ida Khairani yang ketika berumur 25 tahun sudah mengalami masalah sakit tulang akibat kekurangan kalsium dalam badan. Selepas konsisten pengambilan Ostematrik, masalahnya selesai. Jom tonton...






Kasihan kan kalau jadi macam tu, nak dukung anak sendiri pun tak mampu. Jadi kita kenalah berikhtiar. Akak terangkan sikit tentang Ostematrik Shaklee ni ya.
Ostematrik Shaklee ni dibuat daripada formula yang unik iaitu daripada mineral semulajadi dan garam minerl dari Laut Mati. Kandungannya terdiri daripada kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.

Nutrien-nutrien ni perlu kita ambil secara bersama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Menurut kajian, supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur(macam saya) secara berkesan.

Antara manfaat utama Ostematrik ni ialah:

1. membantu menguatkan tulang kita - jadi amat baik bagi yang ada masalah osteoporosis. Ia juga menguatkan kuku, kerangka gigi dan sistem saraf. Malah dapat merawat tulang retak(akibat terjatuh, kemalangan) dan gusi berdarah.

2. membantu memperbaiki kekejangan serta kebas-kebas - jadi amat elok diambil sebelum tidur.

3.  membantu meringankan stres - tekanan darah seimbang, membantu memelihara denyutan jantung, boleh tidur dengan selesa.

4. membantu memperbaiki masalah haid.

5. Membantu memperbaiki hiperaktiviti perut dan masalah sakit gastrik.

Alhamdulillah, saya rasa harganya amat berpatutan berbanding dengan manfaatnya.

Jika perlukan sebarang konsultasi untuk sebarang masalah, jangan lupa hubungi saya di talian 01126099465(wan).  InsyaAllah, saya akan bantu dengan merujuk pakar-pakar  nutrisi Shaklee.

Ok, bagi yang berada di Kuantan, jangan bimbang akak ada "ready stok" untuk produk Shaklee ni. Bukan Ostematrik sahaja malah produk-produk yang lain juga. Kalau nak COD area bandar Kuantan dan sekitarnya, akak boleh hantarkan. Kalau yang nak poslaju terutama di luar Kuantan pun boleh juga. 

Jadi jangan lupa hubungi akak di talian 01126099465.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan