Sabtu, 28 Februari 2015

UBAT TAHAN MENGANTUK TANPA DADAH


Assalamualaikum w. b.t..

Selalunya apabila kita mengantuk pada waktu malam, mesti kita pekena kopi kan. Ya lah, kerja namnyak nak disiapkan tetapi mata dan tak boleh tahan. Rasa mengantuk sangat-sangat. Bak kata pepatah "orang mengantuk disorongkan bantal" apa lagi lenalah tidurnya.

Namun pengambilan kopi sebenarnya boleh mendatangkan mudarat apatah lagi buat ibu-ibu hamil. Ia boleh membahayakan janin dalam kandungan kita. Kafein yang terdapat dalam kopi amat membahayakan kesihatan kita.

Mungkin kebanyakan dari kita tidak menyedari bahawa kafein itu sebenarnya adalah dadah seperti nikotin dan alkohol. Ia boleh menyebabkan ketagihan iaitu kita terlalu berkeinginan terhadap makanan atau minuman yang mengandungi kafein itu. Kafein juga dikenali sebagai guareine dan mateine dimana ia boleh dijumpai daripada sumber semulajadi, samada daripada tumbuhan, kekacang atau bijian.

Kafein ini bertindak seperti merangsang sistem saraf di dalam badan kita dan ianya boleh menyerap ke dalam saluran darah dalam masa hanya 15 minit sahaja selepas pengambilan kafein. Penyerapan kafein dalam kuantiti yang terlalu banyak boleh menyebabkan reaksi fizikal yang kurang baik apatah lagi untuk ibu-ibu hamil. 

Selain mengambil kopi untuk menghilangkan rasa mengantuk, eloklah kita mengambil produk yang InsyaAllah selamat untuk kita iaitu produk Cinch Tea Shaklee. Ikuti pengalaman Puan Maria Awi yang merupakan penggemar kopi yang akhirnya beralih angin mengambil Cinch Energy Tea Mix...



Ubat Tahan Mengantuk Tanpa Dadah: Cergas Sokmo!

Cinch Energy Tea Mix ditambah dengan taurina bagi meningkatkan tenaga dan ketahanan badan. Tidak mengandungi gluten, tiada perisa tiruan, tiada pewarna atau bahan pemanis. Harganya cuma RM131.00 tetapi tidak setanding dengan nilainya. Apalagi, jom cuba hari ni...


 Sila, hubungi saya untuk maklumat lanjut di 01126099465(Wan)...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan