Ahad, 22 Jun 2014

SET KEGUGURAN RAMBUT SHAKLEE : MEMBANTU MENGATASI RAMBUT GUGUR

Para warga siber yang dihormati sekalian, diharapkan agar segala urusan anda pada hari ini berjalan lancar. InsyaAllah.

Pada kali ini, saya nak kongsikan dengan rakan-rakan semua, satu masalah yang kerap dihadapi oleh semua golongan masyarakat terutama apabila usia kita semakin meningkat atau masalah kepada kaum wanita yang baru bersalin atau dalam pantang iaitu masalah keguguran rambut.
 
Gambar Hiasan: Rambut Yang Menawan menjadi Idaman Semua


Masalah keguguran rambut ni menyebabkan kaum bapa semakin nipis rambutnya dan lama-kelamaan jika tak diatasi akan menyebabkan kepala kita botak sudahnya. Wanita pun sama tetapi jika kita bertudung tu, taklah nampak buruk sangat. Cuma kat rumah, cik abang lah sorang yang nampak. Rambut yang gugur pula bersepah-sepah di merata-rata tempat. Kalau selepas bersyampu tu, lagi-lagilah bertambah banyak rambut yang gugur...Tentu kita tak nak berkepala botak kan...

Dah bermacam-macam syampu dicuba, masih tak berjaya. Baik cara tradisional atau moden Bahkan ada yang cuba dapatkan rawatan pakar. Kosnya, tak boleh nak cerita, pasti mahalkan!!!Kalau berjaya Alhamdulillah tetapi banyak yang gagal. 

Apakah punca keguguran rambut?

Sebelum itu jom kita lihat punca-punca yang menyebabkan keguguran rambut terjadi. Antaranya ialah :-

Gambar Hiasan


a. Perubahan Hormon – Perubahan hormon  dan ketidakseimbangan yang berlaku kepada wanita mengandung, melahirkan anak, pemberhentian pil perancang atau menopos dan ketidakseimbangan hormon juga boleh menyebabkan keguguran rambut sementara.


b. Keturunan – Masalah genetik dari kedua-dua ibu bapa lelaki dan perempuan, boleh mempengaruhi kecenderungan seseorang   keguguran rambut sama ada lelaki atau perempuan.


c. Tekanan/penyakit – Tekanan perasaan boleh menyebabkan kehilangan rambut sementara. Kurap yang disebabkan oleh jangkitan kulat juga boleh menyebabkan keguguran rambut.


d. Ubat-ubatan – Penggunaan pelbagai ubat-ubatan yang mengandungi bahan kimia termasuk ubat-ubatan kemoterapi yang digunakan dalam rawatan kanser, pencair darah, penghalang beta-adrenergic digunakan untuk mengawal tekanan darah, dan pil kawalan kelahiran juga boleh menyebabkan kehilangan rambut sementara.


e. Keadaan Perubatan – Pesakit-pesakit yang menghidapi penyakit tiroid, lupus, kencing manis, kekurangan zat besi dan anemia  juga boleh menyebabkan kehilangan rambut.


f. Penyakit Autoimun – menyebabkan alopecia areata. Ia berlaku apabila sistem badan seseorang dengan tidak sengaja menyerang folikel rambut di mana rambut tersebut tumbuh yang akhirnya menyebabkan kehilangan rambut secara bertompok


g. Kekurangan zat/vitamin – Kekurangan  protein atau vitamin seperti A, B, C dan E serta Zinc yang amat diperlukan untuk kesuburan rambut juga boleh menyebabkan berlakunya keguguran rambut.

Namun, anda tak perlu bimbang lagi. Dengan mengambil supplemen Shaklee, masalah keguguran rambut anda dapat diatasi. Pengambilan Set Keguguran Rambut Shaklee terdiri dari ESP, Vitalea dan Zinc Complex serta penggunaan Syampu Prosante' dapat membantu masalah kita seterusnya menjadikan akar rambut kita lebih kuat, sihat dan menjadikan rambut lebih berseri. 


 Vitalea - merupakan multivitamin dan mineral yang menyediakan pelbagai vitamin penting untuk dalam sebiji tablet  seperti Vitamin A, D, E, C. Asid Folik, Vitamin B, asid Folik, Fosforus, zat besi, zink dan sebagainya lagi. Ia membantu dalam menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, hormon dan kesihatan tiroid.




 



Zinc - membantu pembentukan protein dan kolegan yang penting untuk pertumbuhan kulit, rambut dan organ-organ yang. 

 






 ESP - asid amino penting yang terdapat dalam ESP dapat membina otot, kuku, rambut dan lain-lain serta membantu mengatasi masalah rambut beruban dan rambut gugur. 




 


Prosante'- set penjagaan rambut Shaklee(sila klik di sini)

Berikut antara testimoni pengguna:


 


Anda boleh google sendiri untuk mendapatkan lebih banyak testimoni pengguna Shaklee...So, apa tunggu lagi, katakan tidak kepada rambut gugur.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut,  sila hubungi saya di talian 01126099465/0139030098...



https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=204646303bc289b090681c4b158cf5fb


Tiada ulasan:

Catat Ulasan