Ahad, 22 Jun 2014

BERSIHKAH AIR YANG KITA MINUM???

Assalamualaikum .w.b.t...

Bersihkah air yang kita minum ??? Satu persoalan yang sering timbul di benak kita ialah tentang air. 

Saya rasa kebanyakan kita amat prihatin tentang air yang kita minum pada setiap hari. Sebab itulah, kita sanggup membayar harga yang mahal bagi membeli produk penapis air yang sesuai, berkesan dan selamat untuk digunakan oleh seisi keluarga. Kalau dilihat harga di pasaran, kebanyakan alat penapis air ini amat mahal harganya mencecah ribuan ringgit. 

Mengapa kita perlukan alat penapis air ni??

Saya masih ingat waktu kecil-kecil dahulu, sebelum munculnya air dalam batang besi, perigilah sumber utama bekalan air kita. Kita mandi, minum, basuh pakaian hanya dengan mendapatkan sumber air dari perigi. Tak seperti generasi kini, sumber bekalan air amat mudah diperoleh. Pusing je kepala paip, air meluncur keluar. Tak perlu rasa susah payah untuk mendapatkan air dari perigi.

Namun  pada zaman tu, kita tak perlu risau pasal penapis air ni? Jarang pun nak ke klinik kerana sakit akibat minum air perigi. Ternyata air perigi yang berpunca dari mata air bawah tanah ni amat bersih. Kalau kuman atau bakteria adapun, dah mati apabila air tersebut dididihkan. 

perigi

Kalau dibandingkan pada masa sekarang, nak cari orang yang masih menggunakan air perigi pun susah. Air perigi pada masa sekarang pun sudah banyak yang tercemar. Oleh itu,  air paip menjadi pilihan. Namun, masalah timbul kerana dikatakan air paip tidak begitu bersih walaupun telah dimasukkan klorin dan dirawat oleh Jabatan Bekalan Air. Airnya tetap tidak jernih, berkeladak dan berbau. Maka air ini perlu ditapis untuk memastikan bakteria yang terdapat didalamnya mati dan air yang kita minum bersih.

Apa yang ada dalam air yang kita minum?

Dalam air yang kita minum ini terkandung bahan kimia yang boleh memudaratkan kesihatan anda. Ini termasuklah logam berat, pencemaran industri, racun perosak yang boleh mencemarkan bekalan air kita. Terdapat kandungan plumbum yang tinggi iaitu hampir 20% dalam bekalan air kita Dalam laporan EPA menunjukkan bahawa sekurang-kurangnya 13% daripada sistem rawatan air negara telah melanggar akta air minum yang selamat dalam setiap lima tahun yang lalu.

Memperkenalkan Get Clean Water Shaklee...


Jangan ingat produk Shaklee hanya tentang supplemen sahaja. Sebenarnya Shaklee ada pelbagai produk lain untuk memastikan kesihatan kita  sentiasa pada tahap maksima. Okay, di sini aya ingin memperkenalkan produk Get Clean Water Shaklee..

Get Clean Water ialah revolusioner baru, sistem penapisan (walter filtration pitcher) yang telah disahkan oleh persatuan kualiti air(WQA) untuk mengurangkan sehingga 99% lead, serta berpuluh-puluh bahan pencemar lain yang boleh hadir dalam air kita dan mungkin berbahaya  kepada kesihatan kita.

Multipatented Get Clean Water menggunakan blok pepejal karbon untuk menapis dan membersihkan air anda. Setiap penapis air bersih mengendalikan 80 gelen air dan setiap penapis dibuat daripada tempurung kelapa yang mampan karbon yang menggunakan proses zero emission.

Tambahan pula, ia merupakan alat penapis air yang pertama dengan sistem penapis karbon blok yang boleh diisi semula, jadi kurang sisa akan ke tapak pelupusan. Jadi, secara tidak langsung persekitaran kita menjadi lebih bersih dan sihat...

Perbezaan Get Clean Water dengan penapis air yang lain..

1. SELAMAT
Get  Clean Water berupaya mengurangkan pelbagai kandungan bahan cemar berbahaya terutamanya plumbum dan bendasing yang lain. Ia telah mendapat pengiktirafan daripada Persatuan Kiualiti Air (WQA)

2. HANDAL
Leih banyak air bersih dapat ditapis pada setiap masa. Get Clean Water menghasilkan 303 liter air daripada setiap turasan berbanding jenama yang lain.

3. MESRA ALAM
Sesuai dengan moto Shaklee, Get Clean Water menggunakan sistem penuras Jag air dengan blok karbon isian semula yang dapat mengurangkan timbunan sisa. Ia juga dibuat daripada tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.

4. PILIHAN BIJAK
Amat menjimatkan kos. Dengan hanya berapa sen seliter dapat memberikan air yang bersih dan ras yang enak. Meter bijak dipasang untuk menandakan bila waktu untuk menukar penuras. 

5. FLEKSIBEL
Anda boleh bawa ke mana-mana sahaja, kerana ia agak ringan, ringkas tanpa memerlukan pemasangan pelbagai. Jadi kalau, nak bawa balik ke kampung  senang je...



Testimoni Get Clean Water 

Di sini, saya sertakan beberapa testimoni pengguna yang amat-amat berpuashati dengan Get Clean Water. 











Anda juga boleh google sendiri untuk mendapatkan lebih banyak testimoni pengguna yang teruja apabila menggunakan produk ini. 
Bagaimana? Berminat untuk mendapatkan produk hebat yang selamat, mesra alam dan berkesan ni, boleh hubungi saya di talian 01126099465/0139030098. Jangan bimbang, harganya amat berbaloi-baloi untuk wang anda iaitu RM460 sahaja...Amboi, murahnya!!!Kalau inginkan harga yang lebih rendah, apa kata jadilah ahli Shaklee.

Jika anda mempunyai sebarang komen, sila kemukakan kepada saya..atau klik pada icon dibawah untuk order..


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f152516615efd05cf4b4903b03d4a45d
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan