Isnin, 26 Disember 2016

Mealshake: Sumber Nutrisi Terbaik Untuk Anak-anak

Assalamualaikum rakan-rakan pembaca yang budiman...

Ibu bapa mana yang tidak sayangkan anak-anak. Kalau boleh kita nak berikan yang terbaik untuk mereka. Pakaian terbaik, mainan terbaik,  pendidikan terbaik, malah kalau boleh apa saja keinginan anak-anak kita hendak penuhi. Namun beringat selalu, janganlah kita belikan anak-anak yang masih kecil dengan gajet-gajet yang mahal. Buruk kesannya. Banyak kes yang melibatkan kanak-kanak dan gajet ni. Malah ada yang jadi autism dan addict kepada gajet-gajet ni. Nauzubillah...moga dijauhkan Allah.

Sebagai ibu bapa sepatutnya  kita  memberi keutamaan dalam menyediakan pemakanan terbaik untuk mereka. Apa salahnya kita laburkan duit membeli supplemen yang sesuai untuk anak-anak. Kita sanggup bawa anak-anak makan KFC, McDonalds, Pizza  atau bawa melancong ke sana sini tetapi dalam memberikan vitamin terbaik untuk anak-anak kita berkira.

Salah satu  sumber nutrisi yang baik untuk anak-anak ialah Mealshake. Kenapa Mealshake ni bagus untuk anak-anak kita.




Meal Shakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian.

Kalau nak tahu, Mealshake ni diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin dan lain-lain. Lactabumin ialah sejenis bahan yang amat baik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh kita daripada  peringkat bayi hinggalah orang dewasa. 

Rasa vanila Mealshake ni sangat sedap. Akak pun suka minum. Boleh buat sebagai sarapan pagi. Kalau nak tambah ESP pun boleh. Lagi kenyang rasanya. Jika puasa pun dapat bertahan lama hingga berbuka walaupun tidak mengambil makanan berat waktu bersahur.

Kita tengok manfaatnya untuk anak-anak kita. Antaranya:
  • Mempunyai nutrisi yang lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kalau anak-anak kita kurang nutrisi tu, pasti tubuhnya kurus, tak bermaya. Jadi elok sangat diberi untuk anak-anak.
  • Membantu tumbesaran anak-anak - mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar
  • Membantu masalah sembelit anak-anak - Mealshake kaya dengan serat laryt untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
  • Mealshake membantu anak-anak menjadi lebih bertenaga, malah tiada pewarna dan gula tiruan di dalamnya. Rendah kolesterol, lemak dan sodium.
Pasti ramai yang tidak perasankan salah satu bahan terbaik yang terdapat dalam Mealshakes Shaklee ialah Acacia Gum / Arabic Gum / Gum Arab ataupun lebih dikenali sebagai "Bread Of Heaven" di negara Arab..
Acacia Gum ini memberikan banyak kebaikan pada tubuh kita..
Antaranya:
  • Mengurangkan penghasilan radikal bebas (free oxygen radical).
  • Meningkatkan paras butyrate dalam serum darah.
  • Mengalakkan pembiakan bakteria sihat di dalam perut (Prebiotik)
  • Mengandungi banyak serat (fiber) yang membantu mengurangkan gas dalam badan
  • Membantu meningkatkan sistem imun badan, meningkatkan kadar metabolisme serta melindungi kulit
  • Membantu memberi rasa kenyang yang berpanjangan
  • Membantu badan menyerap mineral seperti zink, sodium dan kalsium.
  • Menghalang keradangan (inflammation) pada usus
Jadi, ibu-ibu dan bapa-bapa yang prihatin dengan anak-anak sentiasalah berikan yang terbaik untuk mereka. Biar cahayamata kita ni lahir dan membesar dengan sihat dan kuat. Kita didik mereka sebaik mungkin dengan ilmu-ilmu dunia dan akhirat agar terbentuk generasi yang kuat dan bukan yang manja serta lemah. Bukankah Rasulullah saw telah bersabda, " Orang Mukmin yang kuat lebih Allah sukai daripada orang Mukmin yang lemah."
 
Jika ada sebarang pertanyaan ke atau nak order produk ke atau nak jadi ahli ke, boleh whassaps akak ya di talian 01126099465 (K. Wan- Supervisior Shaklee anda)
 
#superstarshaklee
#teaempire
#pengedarshakleekuantan

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan