Isnin, 27 April 2015

BERPUASA SEMASA HAMIL TETAPI TETAP BERTENAGA..

Assalamualaikum w.b.t;

Semoga semuanya sihat-sihat sahaja.

Sekarang sudah masuk bulan Rejab. Tak berapa lama lagi kita akan menyambut kedatangan bulan yang penuh dengan Rahmah iaitu bulan Ramadan.  Ambillah peluang pada bulan Rejab ini untuk mula berpuasa sunat terutama hari Isnin dan Khamis.

Mungkin ada dalam kalangan kita yang sedang hamil sekarang. Tahniah diucapkan. Mungkin ada yang mula risau tidak dapat berpuasa sepenuhnya akibat hamil. Maklumlah apabila hamil ni, badan rasa letih dan tidak bertenaga. Risau pula dengan kandungan kita. 


Sebenarnya kita tidak perlu bimbang kerana jika Allah telah izinkan kita hamil, maka sudah pastilah kita mampu menghadapi apa jua ujian keletihan, kepenatan atau kelesuan akibat mengandung ni.

Malah kita masih boleh terus berpuasa dengan jayanya jika kita menjaga pemakanan kita terutama mengambil supplemen tambahan untuk menguatkan lagi tubuh kita. Supplemen yang diambil dapat membantu bukan hanya diri kita malah baik untuk janin yang berada dalam kandungan.

Mari sama-sama tonton video Puan Haridah Sahri yang berjaya mengandung anak keempat semasa berumur 34 tahun. Apa rahsia beliau???


Puasa Semasa Hamil Tak Semestinya Lembik Lunyai. Tengok Betapa Cergas Makcik ni...

Alhamdulillah dengan pengambilan ESP, Ostematrik, Vitalea, Vitamin C, OmegaGuard dan B Complex, Puan Haridah bukan sahaja dapat mengandung dengan jayanya malah dia juga dapat berpuasa dengan sepenuhnya.

Kesan kepada bayi juga amat baik. Bayi beliau lebih sihat serta mempunyai tulang yang kuat. Tumbesarannya nyata amat baik.

Jadi tiada alasan sebenarnya untuk tidak berpuasa. Yang paling penting, kita berusaha untuk berpuasa dan mencari supplemen tambahan untuk memastikan kita berjaya melaksanakan ibadah wajib tersebut. Apa-apa pun niat kepada Allah amat penting. Di samping perbanyakkan berdoa, solat tahajud, solat hajat supaya Allah permudahkan urusan kita.

Selamat berpuasa buat semua...

*Sebarang pertanyaan tentang produk, boleh hubungi saya di talian 01126099465(Wan)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan