Ahad, 4 Januari 2015

HARAPAN UNTUK PESAKIT DIABETES

Assalamualaikum w.b.t....

Alhamdulillah kerana masih diberikan kesihatan oleh ALLAH swt untuk terus menghirup udara segar di atas muka buminya ini. Syukur juga kerena masih mampu menulis blog  ini. Semoga rakan-rakan maya juga sentiasa sihat sejahtera dan dalam peliharaan ALLAH jua.

Namun tidak semua orang diberi kesihatan yang baik kerana ALLAH sentiasa menguji kita dengan pelbagai ujian berupa musibah, penyakit, kemalangan dan lain-lain lagi. Kita perlu sentiasa bersabar dan tabah dalam menghadapi ujian ALLAH.  INSYALLAH orang yang bersabar akan semakin meningkat keimanannya di sisi ALLAH.

Kali ini, saya ingin berkongsi tentang penyakit Diabetes atau dikenali juga sebagai penyakit kencing manis. Sebenarnya saya pernah menulis tentang artikel ini (Rujuk di sini :Tips Mengatasi Masalah Diabetes). Peningkatan pesakit ini kian ketara hari demi hari. Jelas, masalah ini berpunca sama ada faktor pemakanan atau keturunan.

Dalam artikel tersebut, saya ada cadangkan beberapa cara untuk mengenal pasti simptom-simptomnya atau makanan yang perlu dielakkan atau perlu diambil. Juga cadangan supplemen Shaklee yang sesuai untuk pesakit diabetes.

Sebenarnya harapan sentiasa ada untuk pulih daripada penyakit ini. Yang utama sekali kena yakin kepada ALLAH selain berusaha mencari jalan penyelesaiannya.

Ikuti testimoni pengguna yang telah pulih daripada penyakit diabetes ini.






Diharapkan anda telah membaca testimoni-testimoni pengguna tersebut. Jadi apakah supplemen yang dapat membantu pesakit diabetes ini menyelesaikan masalah mereka?

Alhamdulillah dengan pengambilan set diabetes di bawah iaitu Vivix Shaklee dan Alfalfa Complex, telah berjaya membantu pengawalan gula dalam darah dengan lebih cepat dan berkesan.

Mereka telah berjaya pulih daripada masalah yang mereka hadapi. Anda pula bagaimana? Jika anda tidak mempunyai masalah ini, mungkin ibu atau bapa atau saudara-mara atau rakan-rakan mengalami masalah yang sama. Jika ibu bapa kita yang mengalami masalah diabetes, apa salahnya kita menghadiahkan mereka set diabetes ini. Walaupun harganya agak mahal tetapi dapat membantu mereka untuk kembali pulih. INSYAALLAH.

Sebenarnya penyakit diabetes ini boleh menyebabkan pelbagai komplikasi lain. Antaranya ialah menyebabkan kaki terpaksa dipotong, penyakit jantung, masalah kebutaan, kegagalan buah pinggang serta strok. 

Jadi, kita yang belum terkena penyakit ini perlu berusaha menjaga kesihatan diri. Perbanyakkan bersenam atau riadah dan juga boleh mula mengambil supplemen yang sesuai.



Ambillah peluang uantuk mendapatkan Vivix dan Alfalfa dengan harga yang lebih jimat sementara promosi beli 6 percuma 1 atau beli dua  dapat diskaun 5%. Bahkan anda akan dapat keahlian secara percuma seumur hidup jika membeli dua botol Vivix dan pastinya dapat membeli dengan harga ahli.


Berminat untuk membahagiakan ibu bapa anda, sila hubungi saya di talian 01126099465(call/sms/whatssaps)

2 ulasan: